Son Dakika

Akademi Deha Okulları Müdiresi Songül Ateş: Modern eğitim yuvasıyız

Akademi Deha Okulları Müdiresi Songül Ateş: Modern eğitim yuvasıyız

Akademi Deha Okulları Okul Müdiresi Songül Ateş Gaziantep Eğitim Dünyası’nın sorularını yanıtladı.

Okul öncesi eğitim alanında çalışan anaokullarından Akademi Deha Okulları 2010 yılında beri Gaziantep’te faaliyette bulunuyor.

Anaokulu eğitiminde deneyimli bir kadro ile hizmet veren Akademi Deha 2017-2018 yılında ilkokul olarak ta hizmet vermeye başladı.

Akademi Deha Okulları‘nda hedef ise kreş ve anaokulu olarak başlayan ilkokul ile devam eden durumu ortaöğretim ve liseyi de kapsayacak şekilde genişlemek.

Okulda görüştüğümüz Okul Müdiresi Songül Ateş hedeflerine ulaşmak için yeterli deneyime ve birikime sahip olduklarının altını çizdi.

Ateş, özgüveni yüksek, yeteneklerinin farkında olan sorumluluk sahibi çocuklar yetiştirdiklerini vurguladı.

Bunu gerçekleştirirken benzeyen ve benzeşen değil farklılıkları hedefleyen idealist, güvenilir, çalışkan, işinin en iyisini yapmaya çalışan, yeniliklerin peşinde olan, çocuklara karşı ilgili eğitimcilerle çalışıyoruz” diyen Ateş Gaziantep Eğitim Dünyası’nın sorularını yanıtladı.

 Hocam Akademi Deha Okulları için neler söylemek istersiniz?

Akademi Deha Okulları, 2010 yılında 0-6 yaş grubuna hitap eden kreş ve anaokulu olarak hizmete açılmıştır. 2010 yılı dahil olmak üzere her yıl 6 yaş grubundan farklı il ve okullara mezun vermiştir. 2017-2018 eğitim ve öğretim yılı itibari ile bünyesine ilkokulu da katarak büyümeye ve gelişmeye devam etmektedir.

Biz anaokulu olarak biliyoruz ama siz  “2017-2018 eğitim ve öğretim yılı itibari ile bünyesine ilkokulu da kattı” dediniz.

Evet, “ilkokulu da kattı” diyorum çünkü bu yıl ilkokul olarak ta hizmet vermeye başladık. Çocuğu bizde okuyan aileler verdiğimiz eğitimden çok memnun. Biz de ekibimize güvenerek “neden ilkokul da olmasın” dedik ve başladık. Şu anda ilkokul sınıflarımız var. Öğrencilerimiz ve ailelerimiz çok memnun.

Akademi Deha Okulları’nda nasıl bir eğitim verdiğinizi merak ediyorum.

Okulumuzda, anaokulu (4-6 yaş) ve ilkokul olarak hizmet vermekteyiz. Öğrencilerimizin yaş grupları ve gelişim özellikleri göz önünde bulundurularak eğitim programları hazırlamaktayız. Bünyemizde her bölümden kendi alanından mezun eğitimcilerimizle; görsel sanatlar, müzik-orff-drama, satranç, manevi değerler, bedensel aktivite- yüzme, halk oyunları, bale, İngilizce, ekoloji, okul öncesi ve sınıf öğretmenleri, okul PDR’si ve diyetisyenimizle hizmetin en kalitelisini sunuyoruz. Ayrıca, İngilizceyi derslerin dışında aktif hale getirip, branşların her alanına yayarak yabancı dili destekleyici bir eğitim programı uyguluyoruz.

Okulunuzdan mezun olan bir öğrencinin ulaştığı bilişsel, sosyal beceriler ve psiko-motor ve nelerdir?

Aslında insan için erken çocukluk dönemi yoğun ve özenli bakım gerektiren bir dönemdir. Çocuk her yönüyle bir bütün olarak alınıp incelenmeli ve tüm gelişim alanlarında ona hizmet götürülmelidir. Çocuğun dünyayı tanıması, anlaması, öğrenmesi, öğrendiklerini hatırlaması, hatırlamada etkili olan yapılar, problem çözme, algılama gibi süreçlerin nasıl geliştiğini takip etmek bilişsel anlamdaki gelişimi açıklamaya çalışmaktır.  Bir diğer temel inceleme alanı ise sosyal gelişimdir. Erken çocukluk, gençlik ve yetişkinlik dönemlerinde bireyin kendisinden beklenen davranışları göstermesi, beğenilmeyen davranışları kontrol etmeyi öğrenmesi ve en düşük düzeye indirebilmesi, toplumda kabul görmeyen davranışlardan kendisini uzak tutması, kabul gören davranışlarını alışkanlık haline getirmesidir. Biz de tüm bu kazanımları çocuklarımıza verdiğimize inanıyoruz.

Psiko-motor gelişimden bahsedecek olursak bildiğiniz gibi psiko-motor beceriler, temelinde hareket olan becerilerin kazanılmasını içeren ve doğum öncesi dönemde başlayıp ömür boyu süren bir süreçtir. Bu süreçte büyük ve küçük kas hareketleri olmak üzere iki hareket türü kazanılır. Bu iki tür hareketi yetişkinler yapabilecek düzeydedir. Ancak çocuklar bu kazanımları süreç içinde öğrenirler. Yetişkinler, sabah uyandıkları andan itibaren kollarını kaldırarak gerinir, yataktan çıkar, banyoya yürür, musluğu çevirerek açar, sabunu alır, elini yüzünü yıkar, kurulanır, giyinir, saçlarını tarar, ceketlerinin düğmelerini ilikler ve gün boyu daha pek çok psiko-motor becerileri yaparlar. Bu psiko-motor beceriler, yetişkinler için sıradan ve kolay hareketler olmasına rağmen çocukların bu becerileri kazanmaları için zamana gereksinimleri vardır. Bu desteklemenin sağlıklı olabilmesi içinde psiko-motor gelişim özelliklerinin bilinmesi ve bu doğrultuda etkinlikler planlanması önemlidir. Bu modülde, çocukların psiko-motor gelişim özelliklerini öğrenerek çocukların bu alandaki gelişimlerine etkili olarak yardım etmeye çalıştık ve bunu başarabildiğimizi düşünüyoruz.

Nasıl başardığınızı sorsam...

Şöyle yapıyoruz. Psiko-motor gelişimle ilgili uygun etkinlik seçerek, çocukların  yaratıcılıklarını kullanarak onlara özgün materyal hazırlayarak  yeni bilgi ve beceriler kazandırıyoruz.

Anaokullarında eğitim amaçlı ve yetenekleri geliştirici aktiviteler mutlaka yapılıyor. Sizin okulunuzda bununla ilgili neler var?

Bu konuda çok titiz davranıyoruz. Okul PDR’si, sınıf öğretmeni ve branş öğretmenleri gözlemleri sonucunda yetenekleri keşfedilen öğrenciler ilgili alanlara yönlendirilerek çalışmalar yapıyoruz. Daha önce de bahsettiğim gibi öğrencilerin yetenek gösterebileceği birçok alana sahibiz. Bu konuda örnek vermek gerekirse, 6 yaş grubunda Efe Mecit adlı öğrencimizin santranca olan ilgisi ve yetenekleri değerlendirilerek turnuvalar sonucunda üstün başarı sergileyip il bazında birinci olmuştur.

 Biraz da kurumunuzun hizmet kalitesinden söz eder misiniz?

Kurumumuzda hizmet kalitemizden bahsedecek olursam, veli beklentileri ile algılamaları açısından bakıldığında, velinin beklentileri ile algılamaları arasındaki karşılaştırma olarak açıklayabilirim. Bu boyutlar; güvenilirlik, karşılık verebilmek, yeterlilik, ulaşılabilirlik, saygı, iletişim, inanılırlık, güvenlik, veliyi anlamak ve fiziksel varlıklardır. Tabii ki bunun yanı sıra özgüveni gelişmiş, kendine güvenen, kendini ifade edebilen bireyler yetiştirmek başlıca hizmet kalitemizdir.

Çalışanlarınızın seçiminde dikkat ettiğiniz özellikler nelerdir?

İnsanlığın ilk temel taşı olan çocukların gelişimine olumlu yönde katkı sağlayacak, ayrıca benzeyen ve benzeşen değil farklılıkları hedefleyen idealist, güvenilir, çalışkan, işinin en iyisini yapmaya çalışan, çocuklara karşı ilgisi olan, eğitimcilerle çalışmak temel ilkemizdir.

Akademi Deha Okulları’nın gelecek hedefleri için söylemek istedikleriniz var mı?

Akademi Deha Okulları olarak eğitim kalitesinden ödün vermeden çağın getirdiği yenilikleri takip edip ortaöğretim ve liseyi de bünyemize katarak büyümeye devam etmeyi hedefliyoruz. 

27.01.2018 (Haber Merkezi)